Uzyskaj więcej informacji o ofercie firmy SEO, kliknij tu.
Firmy oraz właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, by dotrzeć do najlepszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie działań . Nie dysponując kwalifikacjami w kwestii SEO i nie obserwując codziennie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać prawidłowo i – co najistotniejsze – efektywnie. Drugie podejście to stworzenie etatu dla specjalisty SEO, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że poza specjalistami od SEO w pracują tam także osoby od kodowania, copywritingu, kampanii Google Ads czy grafiki służące rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.
Firma SEO – przejrzystość jej działań to istotny aspekt
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Czym kierować się podczas wyboru firmy, która zwiększy naszą widoczność w SERPach? Rekomendujemy wybrać firmę, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych czy reklamowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż ma ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich poprzednich prac. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach publikują zakładkę „Case study”. Przed sygnowaniem umowy warto zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, jak również to z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć oraz z jakimi branżami pracowała. Godna zaufania agencja SEO to taka, której działania są transparentne: pisze o harmonogramie zadań na nadchodzące miesiące, ale także przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.
Następny liczący się aspekt to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii prac do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik rzetelnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by dopytać o dokładniejsze dane o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszukać tak po prostu w sieci, jak przykładowo informacja o realizowanych uprzednio pracach SEO czy o kluczowych dla klienta usługach albo towarach, które potrzebuje wypromować.
Co o firmie SEO mówi system rozliczenia jaki proponuje?
Ostrożnie powinno się potraktować firmy SEO, które sugerują typ umowy z opłatą za uzyskany efekt. W takim modelu klient rozlicza się z agencją SEO dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników albo do Top5). To nadal całkiem popularny sposób rozliczeń, jednak wiąże się ze sporym niebezpieczeństwem – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt naruszając reguły określone przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, zatem rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych efektów. Co do opłaty za usługi firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – często w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy potrzebne są większe nakłady finansowe, żeby opracować skrupulatny audyt SEO, a następnie wdrożyć wszelkie wyliczone w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań bywają o wiele mniejsze.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]