Promocja Zagadnienia informatyczne

Kiedy Google nakłada filtry ręczne i filtry algorytmiczne?

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy dopuszczają się łamania wytycznych sporządzonych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli podczas pozycjonowania swojej strony stosujesz się do wszystkich zasad, nie musisz obawiać się filtrów Google.

Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google

Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Zdarza się, że strony, które dopuściły się poważnych przewinień w zupełności znikają z ich wyników. Za małe “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niepozwoleniem na osiągnięcie wysokich wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplikowanie treści. Surowo karany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innej strony dla użytkowników i innej dla robotów sieciowych.
Najlepszym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest przestrzeganie zasad, stworzonych przez Google.