Pawilony są pomocne w każdym przedsiębiorstwie z branży handlowej. Mogą stanowić uzupełnienie sklepu stacjonarnego albo też być nadrzędnym punktem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się podczas giełd i podobnych wydarzeń, a oprócz tego, ze względu na mobilność i szybki montaż, wykorzystuje się je np. do handlu w miejscowościach letniskowych czy na sezonowych wyprzedażach. Aby pawilon handlowy dobrze pełnił swoje funkcje, powinien być odpowiednio dobrany do profilu działalności użytkownika. Na co więc zwrócić uwagę przy jego wyborze?
Pawilony handlowe – jak dobrać?
Producenci oferują rozmaite typy mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z dwóch grup – pawilonów namiotowych lub ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie mogą być wykonane na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Cechuje je względnie szybki montaż, jednakże ich przenośność jest o wiele mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są też od nich zdecydowanie droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję kiosków, kas biletowych bądź portierni.
Pawilon namiot – kiedy warto go posiadać?
Jeśli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub priorytetem jest dla nas cena, najodpowiedniejszym wyborem będzie pawilon namiot. W przeciwieństwie do popularnej opinii, tego rodzaju konstrukcje cechuje duża trwałość, będąca wynikiem wykorzystania do ich produkcji najwyższej jakości tworzyw. Zarówno rury, z których wykonane są szkielety, jak i powłoki, są odporne na uszkodzenia mechaniczne oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, jeśli będzie prawidłowo konserwowany, posłuży wiele lat – nawet przy częstej eksploatacji.