Jesteś zainteresowany pełną ofertą PBN? Nie zwlekaj! Skieruj się na https://bit.ly/3n01VWf.
Żeby odbiorca zauważył twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej nowe rzetelne i przydatne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network – użyteczne jako element wieloskładnikowej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane i zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość dostępnych tam artykułów. PBNy są zwykle stosowane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co należy silnie podkreślić, bo najlepsze efekty ich użycia widać w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a później trzeba poświęcać niemało godzin na zachowanie ich na dobrym poziomie.
Artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
Prywatne sieci blogów znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są istotne dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon bądź e-mail oraz adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, zakładka w ogólnodostępnym katalogu biznesowym bądź artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.
Następny ciekawy sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej użyteczność pierwotnego artykułu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, wiarygodne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności ze zdrowiem, doradztwem finansowym oraz bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO