Usuwanie linków z Google – bat na ban
Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Mimo działań, domena nie zmienia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Jak działa filtr Google
Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.
Kiedy powinno się usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać problem fachowcom.