Zagadnienia informatyczne Zagadnienia związane ze stronami www

Zagrożenie dla strony – bany i filtry Google

Budowanie firmowej strony online obliguje do jej ciągłego pozycjonowania w wyszukiwarkach, aby była widoczna dla odbiorców i miała stałą rangę. Bany i filtry Google mogą zostać założone na stronę, kiedy nasze starania wywołują pogwałcenie norm prawidłowego SEO. Przyjrzyjmy się, co zrobić w takiej sytuacji.

Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla witryny internetowej?

Ban od Google stanowi najgorszy wymiar kary, któremu może ulec witryna internetowa. Oznacza on bezwzględne wykasowanie jej z wyników przeglądarki Google, co tak naprawdę realnie utrudnia funkcjonowanie biznesu. Pamiętajmy, że większość użytkowników korzysta z Google, więc po zbanowaniu witryny odsetek naszych klientów momentalnie się obniży. Natomiast nałożenie filtra obniża pozycję strony www w rezultatach wyszukiwarki, co także źle oddziałuje na liczbę odwiedzin witryny. Istnieją filtry ręczne – stosowane bezpośrednio przez pracowników Google i algorytmiczne, które wywoływane są automatycznie przez specjalistyczne systemy.

Czy da się zwalczyć bany i filtry Google?

Należy podkreślić, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za zamieszczanie nadmiernej ilości linków promujących naszą stronę internetową lub uciekanie się do tzw. spamu w celu nadania jej najlepszej pozycji. Żeby zlikwidować ban od Google musimy uprzednio poznać jego powód. Najlepiej zatrudnić w tym celu specjalistyczną firmę SEO, która sprawnie zajmie się z kłopotem. Procedura może jednak ciągnąć się nawet 6 miesięcy, należy więc trochę poczekać.